mandag 1. november 2010

Dag 14 + 15: Teksturering og annet trøbbel


Over disse to dagene har jeg jobbet mer med tekstureringen, som har tatt lengre tid enn forventet, og jeg har havnet bak skjema, forhåpentligvis skal jeg klare å gjøre ferdig mye av dette arbeidet i morgen, men jeg forventer ikke at det vil skje - det er mye som står igjen, mye av dette skyldes av problemer som jeg har hatt nå på dag 15. Bildet nedenfor viser et problem som tok meg lang tid å skjønne noe av - hvor kom den skyggen fra? Det visste seg imidlertidig at jeg hadde lagret normal mappen min uten noen bakgrunn utenom det som skulle ha en normal bump, noe max ikke klarte å lese ordentlig (tydeligvis). Svaret ble å dekke bakgrunnen til normal mappen med en farge den kunne akseptere og voilá problemet løst.


En annen ting jeg prakkes med er å få den realistiske feelingen over bildet, jeg føler fortsatt at det ser ut som en lekeby, og det har nok mye med at alt er såpass rent, så når jeg får brutt opp de rene overflatene med noe litt grungy og "skittent"så blir det nok litt lettere å akseptere som ekte.

Et annet problem jeg har kommet over er at jeg ikke får de riktige fargene på rammene på bygningen til høyre. Jeg skal se om jeg ikke får gjort de ordentlig i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar