søndag 28. november 2010

Dag 4+5: Oversiktstegning og Modellering

Disse dagene har jeg brukt til å både planlegge, modellere og så smått se litt på animering. Grunnen til at jeg har gjort alt på en gang er fordi idéene stopper opp etterhvert og da må jeg gjøre noe imens før jeg kommer på noe nytt. Resultatet er jo selvfølgelig at jeg har modellert like mye som jeg har planlagt og grov-animert det meste også. Jeg har fortsatt en del ting igjen som skal ned på planen, så vi får se hvor mye mer jeg skal lage. Når planen er ferdig tegnet så kommer jeg til å vise den her, men til det skjer så kan jeg slenge opp et par modeller til som jeg har laget.

En high-poly versjon av en lanterne jeg lagde, selvfølgelig er det ikke turbosmooth på den mens jeg animerer...

Morsom liten sak dette, planen er at kjeften skal kappe hodet av en annen fisk på et eller annet tidspunkt i animasjonen!

Her viser jeg hvordan jeg lagde et enkelt rep. Repet i seg selv er en sylinder hvor jeg har brukt connect og extrude for å lage utseendet til repet. Når jeg skulle forme tauet slik at det lå fint krøllet sammen brukte jeg en helix (som vist i midten) deretter en path deform modifier for å få tauet til å følge helixens bane.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar