fredag 26. november 2010

Dag 2+3: Modellering og test animering

Scenen som den ser ut til nå, skråtaket indikerer at det går trapper høyere opp slik at man ikke skal tro at det er en veldig liten båt.


Etter å ha prøvd de første idéene på papiret og forkastet de, kom jeg opp med en ny idé. Temaet er fiskebåt/fiske hvor en fisk med kroken fortsatt i munnen kommer klaskende inn under taket på båten og trigger hele scenen. Planen er at det hele ender med at båten senkes etter at kjedereaksjonen har nådd sitt klimaks. Under er noen gjenstander jeg har grov-modellert for å bruke i den tidlige animeringsfasen.

Det som er verd å merke med denne er at mutterne er gjemt i scenen for å gjøre det lettere å kjøre animasjon i realtime.
"kjøttkniven" er modellert etter den som er her
Fisken skal i siste rendre fase ha både øyne og finner og alt annet man forventer å se på en fisk, men siden dette er den som skal brukes i innledningsfasen så er det foreløbig bare en representasjon av en fisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar