tirsdag 23. november 2010

Oblig 2, Dag 1: Oppgaven

I dag har vi offisielt startet på Oblig 2, denne gangen skal vi lage en konsekvensanimasjon, med andre ord animere en rekke av hendelser som er en konsekvens av objekter i kontakt med hverandre. I dag har jeg prøvd å koke ned noen idéer til animasjonen min, og nedenfor er de alternativene jeg har kommet opp med.

1. Bruk Hjelm!
Denne animasjonen vil følge "reisen" til en industriarbeiders hjelm i det den farer igjennom en løype som stadig vil prøve å påføre den skader; rivningskuler, kniver, murstein og ellers mange andre harde objekter. Det som jeg umiddelbart biter merke i med denne ideen er at det blir kanskje i overkant for mange harde objekter og ingen myke annet en hjelmen som vil være litt fleksibel for å ta imot støt. Desto viktigere blir det da med denne oppgaven og virkelig treffe hodet på spikeren med vektfølelsen av objektene.

2. Kom deg ut!
Nok en "kommanderende" idé. Planen her er at man starter inne i et rom, et tomt rom med kun en sofa og en TV. Rommet blir så tippet på siden slik at sofaen sklir ut av rommet og lander utenfor, etter dette kommer en kjedereaksjon av forskjellige uteaktiviteter demonstrert med objekter, for eksempel at en enhjulssykkel uten pedaler sklir langs en line og er matchet opp med et par sko som ligger på bakken slik at pedalene lander oppi skoene og sykkelen "går". Med denne oppgaven så blir utfordringen å gjøre budskapet klart nok i tillegg til at den blir ganske tung på modelleringen. Ellers er det en god oppgave med muligheter for både myke og harde objekter, tunge og lette og skulle være morsomt å animere, og utfordrende.

Dette er de jeg har til nå, jeg vet ikke om jeg vil ta i bruk disse eller om jeg kommer på en idé jeg heller vil bruke senere. Men jeg har lyst til å bestemme meg i løpet av en av de første dagene og få tegnet opp et oversiktsbilde over hele konseptet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar