onsdag 3. november 2010

Dag 16: Teksturering


Tekstureringen fortsetter, det ble en bra økt i går og fant ut at jeg skulle modellere steinene som går langs fortauskanten. Siden det har vært en våt periode, pluss at det er vanskelig å lage slik tekstur i utgangspunktet, så har jeg tatt all asfalt tekstur fra CGtexture.com og jobbet med det til å passe bildet mitt.

En metode jeg har hatt stor nytte av er å lage en tekstur - gjøre den tileable for så å bruke "define pattern" - da kan jeg enkelt bare bruke bucket tool i photoshop til å fylle en template (på et nytt lag) med tileable tekstur.

Jeg føler at det begynner å bli litt dårlig tid, men det har nok mye med at jeg har beregnet altfor lite tid på teksturering som jeg ikke har mye erfaring med og i tillegg til at det er en stor scene med mye å teksturere. En annen ting er at jeg har beregnet mye tid på lyssetting og postproduksjon som jeg igjen ikke tror vil ta så mye tid som jeg opprinnelig tenkte. Vi får se hvordan dette går, skal legge opp det jeg lager i løpet av dag 17 på 3Dhue.com for å forhåpentligvis få litt god konstruktiv kritikk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar