torsdag 24. mars 2011

Oblig 3: Sculpting og Teksturering


Har endelig begynt å sculpte og teksturere, etter å ha unwrappet alt ferdig. Jeg har opplevd en del problemer sculpting rundt sømmene, noe mudbox tydeligvis har problemer med å håndtere. Jeg har lest litt problemet på diverse forum, og det virker som om den mest vanlige løsningen er å fikse det manuelt i photoshop.

Her ser dere problemet jeg har med normal mapen som jeg
forhåpentligvis kan fikse i photoshop

Jeg har støtet på flere problemer underveis som jeg prøver å få klarhet i. Jeg har postet en del bilder på 3Dhue.com og håper å få noen kloke svar der, og ellers skal jeg se igjennom UVene mine om det er noe der som kan ha forårsaket problemene. Jeg er litt bekymret for at jeg må teksturere på nytt igjen, men om jeg må gjøre det og alt går smertefritt andre gangen så skal det ikke ta så veldig lang tid.

Flere problemer... oh the joy! etter å ha subdividet UVene så strekte de seg underlig nok på buksene på en veldig uforventet måte. I tillegg så skjer det noe med støvlene når jeg maler.

Sculpten er under utvikling. Jeg ante fred og ingen fare
før jeg testet ut normal mappen i 3dsmax

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar