fredag 11. mars 2011

Oblig 3: Konsepter og referanser


Har slengt sammen noen konsepttegninger etter å ha skrevet ned karakterdetaljer om karakteren jeg til slutt bestemte meg for. Jeg fant ut at det var mye mer å hente i bakgrunnshistorie på gravrøveren (Samuel) enn detektiven (Baz) men jeg kommer nok til å lage Baz senere en gang siden jeg ble veldig glad i designet.

Her har dere karakterdetaljen til Samuel:

Navn: Samuel
Rase: Menneske
Alder: 36
Sivil Status: Singel (skilt)
Yrke: Gravrører
Utstyr: Spade, brekkjern, lommelykt (oppskrapet gammel maglight), stekepanne, lighter
Klær: Singlet, grove hansker
Høyde: 180 cm
Hår: Lite på toppen som skjules med en hatt
Fødested: Ebonville
Adresse: 12 Ironstrong Street, Ebonville
Diett: Bønner på bål
Bomiljø: Bor i ett av de dårligere strøkene i Ebonville, ved siden av leiligheten er det et smug med overfylte søppelcontainere, rustne brannstiger og tretten svarte katter.
Misliker: Staten, Ironstrong,
Liker: En god steik, datteren, kattene, rikdom
Fiender: Folk han skylder penger, de som tok skatten
Venner: Gatekattene, dattereneb
Svakheter: Ikke veldig smart, godtroende
Styrker: Sterk, godhjertet
Mål i livet: Komme tilbake til et normalt liv
Bakgrunn: Ett år etter at datteren kom til verden kom skillsmissen, han mistet huset og datteren i saken og bodde på jobb til han ble sparket på grunn av fyll. Han får leid en liten leilighet i Ironstrong Street, men alle pengene går til leie av den. Det eneste han eier er klærne han har på, en stol og en spade og andre mindre verktøy. I desperat leting etter en løsning på problemene kommer han på at når hans far ble begravd, ble han begravd med gullklokke og ymse ringer på. Etter en kort tankeprosess, slår det ham at å grave opp graver, ta hva det nå enn skulle være av smykker og annet glitter, og pante det kan være hans redning, og slik begynte hans liv som gravrøver.

En god dag er ikke nødvendigvis en bra dag, det han finner selger som regel ikke noe bra hos pantelåneren, selv om verdien av og til er høyere enn hva den går for, men det holder til det daglige brød og litt til… en gang i blant. Når han da en dag finner en gravkiste, ikke fylt med et lik, men derimot gull, skatter og penger, blir han i ekstase og starter å lempe det opp fra graven. Men ikke før han har fått det opp kommer to stramme karer ut av en limousin og tar med seg skatten og stikker av. I raseri tar han spaden i hånda og drar etter limousinen i jakt etter den tapte skatten som vil kunne hjelpe ham i gang med å få et normalt liv igjen.

Utenom dette kan jeg føye til at det ikke er tilfeldig at skatten ligger der den ligger, at mennene som tar skatten visste at han skulle finne den og at pantelåneren ikke synes det er rart at han kommer med nye ting å pante hele tiden. Jeg har ikke lyst til å avsløre for mye ennå, men det er nok spilldesigneren som snakker gjennom meg, jeg skal forhøre meg med lærer om det trekker ned å ikke skrive alt man har planlagt i hensikt å unngå spoilers, hvis det gjør det som kommer det mer info etterhvert. I mellomtiden kan dere se konseptskissene som jeg har jobbet med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar