Vi har nå offisielt begynt på obligatorisk oppgave 3: karakterdesign, noe jeg har gledet meg til en god stund nå. I løpet av dag én tok jeg meg god tid til å skrive litt om hva jeg tenkte jeg ville gjøre og kom med 2 ideer; det vil si jeg formulerte noen rammer jeg skulle jobbe innenfor for å begrense antall mulige konsepter slik at energien ble mer fokusert mot noe som forhåpentligvis blir bra.
Her har dere oversikten jeg har skrevet:
DAG 1
Obligatorisk oppgave 3: Karakter design har begynt. Jeg har foreløbig ikke noen plan om hva jeg skal lage, og derfor skal jeg sette ned en del begrensninger som skal gjøre det enklere for meg å komme på ideer. Det første jeg må gjøre er å spikre fast produktformålet.
Produktformål
1. Produktet skal demonstrere mine kreative og tekniske ferdigheter innenfor karakter design (som gitt av oppgaveteksten).
2. Produktet skal være et design til et tenkt spill (men fremdeles high poly).
3. Produktet skal være en protagonist eller antagonist.
Det kan være verd å nevne at produktet ikke skal være knyttet til en begrensende plattform (mobil, DS el.) i forhold til designet. Hvor skjermstørrelse påvirker detaljenivået.
Det neste jeg må gjøre er å få ned noen produktdetaljer. Men jeg vet fremdeles ikke hvor jeg har lyst til å ta dette prosjektet så det jeg må bestemme meg for, i alle fall i første omgang, er: Hva har jeg lyst til og ikke lyst til å lage? Det er viktig for meg å få ned dette ettersom det vil avgjøre om jeg blir godt motivert eller ikke.
Hva jeg har lyst til å lage:
- Stilisert realisme, semi-realisme
- Noir/mørk stil, realistisk stil
- Psykologisk mysterium, komedie, thriller, uortodoks fantasy
Hva jeg ikke har lyst til å lage:
- Søt stil
- Cel-shading
Herifra kan jeg blande sammen det jeg har lyst til å lage til å danne grunnen for å skape forskjellige univers karakteren kan eksistere i.
- Film noir stil, stilisert realisme i et psykologisk mysterium
- Mørk stil, semi-realisme i en (mørk) komedie
- Realistisk stil, stilisert realisme i et uortodoks fantasy
- Realistisk stil, stilisert realisme i en komedie
Film noir stil, stilisert realisme i et psykologisk mysterium:
En abstrakt verden som blir mer og mer absurd jo lengre inn i spillet man kommer, en blanding av gåteløsning og givende hand-to-hand kampsystem.
Mørk stil, semi-realisme i en (mørk) komedie:
Gravrøver som i en av toktene sine finner en skatt i ei gravkiste, men så blir skatten tatt vekk fra ham og han drar etter tyvene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar