I dag har jeg planlagt litt hva som skal skje i handlingen, litt arbeidstitler og sånt ute å går, men ingenting er bindende, når det er sagt så er det ikke umulig at jeg beholder noe av det. Alt som skjer er fremdeles oppe for forandring.
Working title: Tutorial Mishap
Hyper Warrior III - realism edition!
scenen starter med at "spilleren" trykker på "new game", deretter ser man karakteren stå midt på skjermen på tutorial-brettet.
En boks kommer opp hvor det står: "Use WASD to move and Space to jump!" - Karakteren beveger seg rundt og hopper, i et tilfelle snubler han i en stein.
En ny boks kommer oppe: "Tap A to pick up the weapon", våpenet som det snakkes om faller fra skyene og ned i bakken med et hardt dunk, og det er bare så vidt at det ikke treffer karakteren. Karakteren gjør seg klar til å plukke opp våpenet og begynner å prøve å løfte det, han sliter veldig med å få det opp av bakken, men etter mye strev så får han det opp. Han er i ubalanse og får beskjed om: "Hold R and smash with arrow keys (opp, opp, høyre, høyre, opp, venstre, ned eller noe tilsvarende vanskelig).
Karakteren bommer og failer tutorialen, det fader og publikum får se coveret til spillet ligger i en bøtte med søppel.
Historien skal utvikles videre, bare så det er sagt, men det er selve idéen. Forhåpentligvis får jeg noen gode idéer som spiller litt på klisjéer innen spill.
I tillegg til dette har jeg laget en enkel floorplan som sett nedenfor.
Det er ikke den aller mest avanserte scenen der ute, men vil på grunn av det virke som om det er en tutorial-level. En liten gressflekk i et helt hvitt rom skal forhåpentligvis skape den effekten.
Her er et utkast til storyboardet mitt med første bilde
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar