WIP posing og rigging. Mangler fremdeles
å legge til morph targets til ansiktet.
De siste dagene har jeg jobbet med skinning og litt posing. Jeg skinnet først den ene hånda, deretter brukte jeg mirror mode og overførte skinningen til den andre hånda. Jeg vet ut ifra hva andre folk har erfart at denne funksjonen ikke fungerer særlig bra, men i stor grad fungerte den helt strålende hos meg og jeg fikk spart meg mange timers arbeid.
Jeg har også forbedret øyet. Det første jeg gjorde var å lage en forbedret regnbuehinne. Jeg fulgte diverse tutorials og kombinerte litt derifra med hva jeg kunne i photoshop fra før av. Jeg startet med å markere en sirkel med størrelse 200x200 og fylte med den fargen jeg ville ha, deretter brukte jeg "select > modify > contract" og jobbet meg innover slik at jeg fikk en definert mørk ytterkant og en lysere innside. På et nytt layer laget jeg en sirkel som dekket så mye jeg trengte for å lage regnbuehinne mønsteret. Inne i sirkelen la jeg på et filter "Add Noise" og justerte for å få noe hardere pixler. Deretter var det en Radial Blur på mønsteret før jeg merget sammen lag og bluret alt sammen for å få det til å flyte fint sammen. Det jeg endte opp med var en subtil, men pen effekt på øyet. Jeg oppdaget underveis at jeg fikk noen stygge highlights, som jeg fant ut at kom av at det var en gjennomsiktig gjenstand laget med vanlig standard materiale, problemet løste seg når jeg laget et mental ray arch & design materiale istedenfor.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar