mandag 13. desember 2010
Oblig 2, siste uke: Animering av tau
Siste uke er påbegynt og jeg har endelig funnet ut av hvordan jeg vil gjøre tauene. Slik som dere kan se av tegningen under så har jeg en hel rekke dummies i scenen. disse er connected til hver sin vertex i en renderable spline via linked Xform (takk til Jørgen for tips om denne modifieren). Med den har jeg kunnet manuelt modellert tauet istedenfor å ha måttet sette min lit til Reactor som har vist seg å være altfor upålitelig.
Hovedsaklig så har den siste tiden fram til nå gått med til å finne ut hvordan jeg ville gjøre tauet, og det har vært veldig mye prakk. Mens jeg har tenkt og ikke orket å jobbe med tauene så har jeg gjort små andre ting som å modellere mer detaljer på fisken, legge inn flere lanterner som har en loopet animasjon for å skape den "på båt" effekten jeg har lengtet etter i scenen min. Jeg har også testet ut hvor lang tid det tar å rendre hele animasjonen med mental ray og lave innstillinger, noe som viste seg å ta i overkant av 3 timer. I tillegg til alt dette har jeg også sett etter lydeffekter og frisket opp Premier kunnskapene mine ved å bruke testrenderen. Har forsåvidt også, som dere kan se av bildet øverst, laget trinser til tauet som det skal gå igjennom, og ble relativt fornøyd med de. Forhåpentligvis kommer jeg med en oppdatert animasjon i løpet av de neste dagene med litt lyd om jeg skal være optimistisk!
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar